• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När man inte har nån

Riri

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 September 2018
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
ja, vad gör man när man inte har någon familjemedlem som stöttar än?
Jag mår så dåligt och behöver skriva av mig. Även fast jag vet att många här är i samma situation som jag är i så känns det ändå inte som att någon förstår mig.
Jag känner mig så otroligt ensam med en börda som jag inte klarar av att bära.
Jag känner mig helt klar med allt, jag äcklas av mig själv, känner mig misslyckad och patetisk.
Jag ser ingen utväg och jag har själv suttit och peppat andra här och försökt visa att det finns ljusare tider.
Jag önskar att min familj hade det bättre ställt. Hela mitt vuxna liv har jag burit familjens börda och tillslut brast det för mig.
Att gå från någon som har hand om sin mamma och syskon eftersom min pappa inte kunde bry sig ett smack om nån och gjorde ingenting vettigt för att bidra, utan någonting i skuld till någon till att ha hur mycket som helst i lån bara på ett par år.
Fyfan asså hur vidrig kan man va.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Livet är skit jobbigt jag vet hur du känner. Jag har en pappa som är mångmiljonär och han tycker att jag måste få gå rakt ner i backen. Han har hjälpt mig två gånger och jag har sumpat chansen och nu säger han att jag får helt enkelt klara mig själv. Grejen är den att han själv har varit på KF och haft ett skit liv men när pengar kommer in i livet då har han glömt bort alllt som han har kämpat och försökt löst. Jag har tagit hand om min bror som min son när min pappa hade det tufft. Och nu sitter jag här med skulder som är katastrofala och jag har varit ärlig till min pappa endast och tala om varför det har blivit som det blivit men han ger kalla handen.jag har inte vågar tala om för min sambo om min situation men snart kommer inkassobrev komma och då lär jag väl ta tag i det hela till grejen hör att jag även har 6 barn. Men i detta forum har jag förståt att man kan stötta varandra så jag säger kämpa på till oss alla
Jag förstår att det är tufft och jag försvarar inte din pappa men ibland måste man faktiskt nå botten för att kunna ta tag i livet.
Jag har fått erbjudande om hjälp från en fd kärlek men jag tackade nej av respekt för min nya partner men även för att jag vill lösa detta själv och bli bättre ekonomiskt. Mitt största problem har varit att jag hjälpt andra och pga det själv hamnat på botten. Nu har jag inga möjligheter att hjälpa någon annan och har blivit ekonomisk.
Din pappa har hjälpt dig två ggr och det finns en gräns för alla.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
ja, vad gör man när man inte har någon familjemedlem som stöttar än?
Jag mår så dåligt och behöver skriva av mig. Även fast jag vet att många här är i samma situation som jag är i så känns det ändå inte som att någon förstår mig.
Jag känner mig så otroligt ensam med en börda som jag inte klarar av att bära.
Jag känner mig helt klar med allt, jag äcklas av mig själv, känner mig misslyckad och patetisk.
Jag ser ingen utväg och jag har själv suttit och peppat andra här och försökt visa att det finns ljusare tider.
Jag önskar att min familj hade det bättre ställt. Hela mitt vuxna liv har jag burit familjens börda och tillslut brast det för mig.
Att gå från någon som har hand om sin mamma och syskon eftersom min pappa inte kunde bry sig ett smack om nån och gjorde ingenting vettigt för att bidra, utan någonting i skuld till någon till att ha hur mycket som helst i lån bara på ett par år.
Fyfan asså hur vidrig kan man va.
Önska kan man alltid men någonstans måste man inse fakta. Varför ska du avsky dig själv? Du har försökt att hjälpa din familj vilket betyder att du bryr dig och det är en fin och mänsklig känsla, var stolt över den. Du verkar vara rätt så ung, rätta mig om jag har fel. Du är bitter på din far och får inte fram i ditt inlägg om det är du eller din far som skuldsatt sig.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Livet är skit jobbigt jag vet hur du känner. Jag har en pappa som är mångmiljonär och han tycker att jag måste få gå rakt ner i backen. Han har hjälpt mig två gånger och jag har sumpat chansen och nu säger han att jag får helt enkelt klara mig själv. Grejen är den att han själv har varit på KF och haft ett skit liv men när pengar kommer in i livet då har han glömt bort alllt som han har kämpat och försökt löst. Jag har tagit hand om min bror som min son när min pappa hade det tufft. Och nu sitter jag här med skulder som är katastrofala och jag har varit ärlig till min pappa endast och tala om varför det har blivit som det blivit men han ger kalla handen.jag har inte vågar tala om för min sambo om min situation men snart kommer inkassobrev komma och då lär jag väl ta tag i det hela till grejen hör att jag även har 6 barn. Men i detta forum har jag förståt att man kan stötta varandra så jag säger kämpa på till oss alla
Även om din far är mångmiljonär så betyder det inte att han ska lösa dina ekonomiska problem. Du skriver att han hjälpt dig två gånger och att du sumpat chansen? Även om jag har miljonskulder så vill jag lösa det på egen hand, nu har jag aldrig haft någon pappa över huvud taget men om jag haft det och även om han varit miljardär så hade det varit mina skulder som jag velat lösa själv... Jättefint att du tar hand om din bror..Nu har du skulder och mitt råd är att berätta för din sambo för du har 6 barn och det innebär ansvar. Ta tag i ditt liv och börja med att vara ärlig.
 

Riri

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 September 2018
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Jag är inte så ung. Men alla mina bästa år har bara runnit ut i sanden.
Jag är trött på min far. Han har skulder själv och jag skyller mestadels på honom för mina skulder. Han har spelat bort pengar, han har tagit pengar som inte är hans. Han har gjort elaka saker. Han harclämnat hemmet flera gånger. Jag har fått kliva fram för mor min har alltid varit hemmafru, inte längre dock. Det gick bra när jag hade ett jobb o ställa upp för familjen med allt men jag blev arbetslös en längre period och där började allt skita sig. Jag tog en massa lån för vi skulle klara oss utan att berätta för mamma för jag ville inte oroa henne och jag ville skydda mina syskon. Jag vill inte att någon av de skulle må dåligt så allt skit tog jag på mig.
Men nånstans där började jag må riktigt dåligt och skitlivet hann ikapp mig och jag orkade inte bära det ansvaret längre och då eskalerade skulderna rejält.
Det som gör mest ont är att tack vare det jag offrat så går det bra för alla nu medans jag sitter i ett skuldberg. Missförstå mig inte, jag är oerhört tacksam och jag unnar de det och det var mitt mål hela tiden.
Det som gör ont är att de verkar ha glömt allt jag har gjort och visar ingen tacksamhet eller respekt för mig.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Tråkigt med din far och jag förstår om du är bitter. Kanske har du varit för snäll fast kan man vara för snäll? Däremot så har du hjälpt din familj och nu sitter du där med ett skuldberg. Hur löser du det? Klarar du dig eller är dina skulder på väg att gå till KFM?
 

Riri

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 September 2018
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Nej jag kunde inte lösa det utan jag sitter med löneutmätning men det är okej. Jag har bara hamnat i en ond spiral i mitt tänkande gentemot mig själv.
Asså när man inte kan förlåta sig själv. Där är
Jag.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Du har tagit ett stort ansvar som givetvis har varit psykiskt påfrestande för dig. Var inte så hård mot dig själv för det är du inte värd. Det finns orsaker till att du har hamnat där du är. Du har löneutmätning vilket du skriver är okej men det är också påfrestande att leva på minimal inkomst. Du har dragit ett tungt lass och hjälpt familjen. Att du sedan började må dåligt och skulderna eskalerade är fullt förståeligt, finns en gräns för vad en människa orkar med. Jag tycker ändå att du ska vara stolt. Trots mycket motgångar så har du inte givit upp.
 

Riri

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 September 2018
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
34
Poäng
137
Du har tagit ett stort ansvar som givetvis har varit psykiskt påfrestande för dig. Var inte så hård mot dig själv för det är du inte värd. Det finns orsaker till att du har hamnat där du är. Du har löneutmätning vilket du skriver är okej men det är också påfrestande att leva på minimal inkomst. Du har dragit ett tungt lass och hjälpt familjen. Att du sedan började må dåligt och skulderna eskalerade är fullt förståeligt, finns en gräns för vad en människa orkar med. Jag tycker ändå att du ska vara stolt. Trots mycket motgångar så har du inte givit upp.
Vad snäll du är som har tagit tid för att uppmuntra mig. Jag är tacksam för dina ord, det värmer!
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Vet själv när jag som varit spelmissbrukare varit så besviken på mig själv när jag trillat dit och gjort mina nära och kära illa gång på gång. Smärtsamt men lärorikt. Försöker tänka att jag har fattat fel och dåliga beslut i mitt liv och det får jag leva med, kan inte göra det ogjort. Däremot det jag gör framåt gör jag rätt och är stolt över det. Så jag försöker inge hopp till andra människor och dela med mig av mina erfarenheter. Lätt att man känner sig som en dålig människa och gör sig själv illa med negativa tankar. Tror de flesta människor vill göra rätt för sig. Sedan händer olika saker i våra liv, finns alltid en orsak till att människor hamnar i skuldfällan. Ekonomiska, flykt från problem, familjeförhållanden, ja listan kan göras lång...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp